GADIS KIDAL.com
About Entry Affiliates Twitter Facebook Product
SALAH AKU KE?
Friday 11 May 2012 • 09:31 • 0 comments
Saya tak cantik? Saya tak comel? Saya tak putih ? Saya tak perfect?
Semua ni salah saya ke ? Salah saya ke jadik perempuan yang tak cantik ? Salah saya ke jadik perempuan yang tak perfect ? YA ALLAH YA TUHAN ku . . . kadang-kadang bila selalu memikirkan tentang ni diri kita automatik akan jadik down. Tipu lah kan kalau girls macam kita ni tak nak jadik cantik kan? Semua orang ingin jadi cantik semua orang mahu dihargai , semua orang mahu rasa diri dia istimewa kan . . . So bergitu juga aku , gadis biasa yang lahir dari keluarga yang biasa dan serba serdahana, aku juga mahu jadi seperti orang lain mempunyai kehidupan tersendiri yang penuh dengan keindiahan, kebahagiaan dan kesempurnaaan. Orang kata kalau tak cantik tapi kaya semua boleh jadi, dari hodoh pon boleh jadi cantik , muka macam tar jalan pun boleh licin, but aku ni biasa-biasa je apa-apa kemahuan semua family yang tanggung kesian mereka, nak tiu nak ini tetap dorang ikutkan memandangkan aku satu satu nya anak tunggal mereka. Bila tengok orang , happy je dengan big afamily mereka kan? Teringin sangat2 , holiday with family bergambar with family macam blogger2 lain tu, YA ALLAH sumpah jeles ! Betapa indahnya kehidupan mereka , pernuh warna warni , happy sana happy sini, aku??? keluarga aku pun cuma ada ibu, ayah dan atok je, , , mereka pun dah nak bersara, aku lah satu satu nya harapan mereka , terlalu berat tanggunjawab yang harus ku pikul untuk keluarga ini, dah la gadis , seorang pula tu, ermmm dah sah sah seorang gadis yang manja kan , apa apa hal semau bawah ketiak ibu , huhu apa kan daya itu lah aku, :face12: hee kalau kita selalu tengok kehidupan orang dan banding kan dengan diri sendiri memang lah sampai kiamat pun benda ni akan selalu dalam benak pemikiran kita, perasaan cemburu tu sudah semestinya ada tapi cemburu aku more kepada muhasabah diri dan empathy, takde la sampai nak timbul perasaan hasad dengki segala, takde takde tu bukan diri aku, aku just agak sedikit terkilan bila melihat kegembiraan orang lain, itu sahaja , normal lah tu kot kan?:face15: *sob3x sedih lah pulak tiba2 hehe
.
.
..
...
Entah ek kalau korang kat situasi aku sekarang apa korang rasa dan apa korang akan buat ? aku tak tahu lah . . . . .
Yang aku tahu cuma boleh bersabar banyak-banyak tu jelah :face22:
Aku masih bersyukur kerana Allah masoh memberiku nyawa. Kepada korang yang pernah ada rasa macam apa yang aku rasa, korang bersyukur jelah dengan apa yang dikurniakan nya ya ?
:face64:


PASTFUTURE
Hello;
My name is Ara . 21 y/o. AHBZ <3 Johorean. addicted to art, photography, music and football.
Shout !
"Don't use this cbox! Just example!
Memory
THANKS FOR BLOGWALKING ^_^ FOLLOW MY IG: ARAQUESERA ^_^ THANKS YOU
  • FORUM PERDANA HAL EHWAL ISLAM
  • Negeri Dalam Malaysia Yang Saya Idamkan
  • Kerana Mulut Badan Binasa ?
  • BERDUA BERSATU versi PERMAISURIKU ???
  • FESTIVA MERSING : MERSING LAGUNA
  • apa perasaan kamu
  • TIPS SEGERA hadapi EXAM: 1) TIDUR. Tidur y...
  • VARSITY IS ON TREND !!!
  • RAHSIA KHUSYUK DALAM SOLAT
  • Seharian di Batu Pahat, Johor

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Owner Instagram : Instagram