GADIS KIDAL.com
About Entry Affiliates Twitter Facebook Product
kata manusia
Tuesday 8 July 2014 • 06:11 • 0 comments



Haa entry kali ni aku nak crita pasai KATA-KATA MANUSIA. Sebab apa? Sebab manusia ni macam-macam perangai macam-macam bunyi , satu manusia yang paling aku rimas adalah manusia yang tak berhenti berkata-kata dan mengata. Hey, ang tak daq life ke hapa? Keluarga sendiri lintang pukang cerai berai, lagi ang sebuk hal makan pakai aku, ang dah kenapa?  
Aku really2 tak suka bila orang duk sibuk perkata apa juga perbuatan kita. Hello ? kau cermin diri sikit boleh?  Kau sure hari ni tak pakai spender terbalik?  Haaa kan dah hakaq mencarot, depa mintak sangat kannn

Firstly, aku tak suka bila ada yang dok pertikai, “eh, ang kan tak keja, tapi kemain bergaya”  
Hello ~ kau tahu ke seharian 24jam aku buat apa? Ada kau tahu macam mana cara aku cari rezeki ? ada kau tahu mana aku dapat sumber kewangan? Ada kau tanya aku pakai duit apa? Ada?
Takde kan? Yang kau tahu pandang atas bawah lepas tu mengata,, “ehh jah ko tengok si fara tu….. macam artis ko ~~~ “  yang si bedah nip on dengor le kabo si jemah tu lepas tu menyampai nyampai lahhh sampai cucu cicit cirit birit depa…

Ya Allah haiii manusia sekalian alam, logic akal lah kan , kang aku pakai sakai, ang tengok pun tak lalu, apetah lagi nak ngaku sedara, tak daq makna nyaaa kan?   Mengaku jelah,,,, siapa suka orang buruk.
Ni aku dah pakai dok kemas pun ang lagi nak panas mata pehal?  Seriously wey, se sen pun hasil apa yang aku peroleh tak de pakai duit mak pak aku, semua hasil rezeki air tangan aku sendiri. Tak kan itu pun aku nak heboh satu dunia. Diam diam sudah ~  lantak pi lah ang nak kata apa.   Sekurang-kurangnya aku tak  makan “bersuap” macam anak ko tu mintak itu kau bagi mintak ini kau bagi.,, aku? No okay,,  ayah dah didik dari kecik, kau nak sesuatu kau kena buat sesuatu , aku tak kan bagi free, free.  
Aku rasa orang yang dok mengata ni orang yang panas mata kot ~  jangan risaulah, aku pakai ikut aku  mampu je, bukan brand pon, baju bazaar karat je pon ~ tak macam kau lah so tak payah nak jeles sangat, jangan risau, aku tak hadap nak berlawan pasal harta benda duniawi ni semualah.  Ang menang ang menang, ceq tak dan nak lawan ang. Seriously tak daq masa. ~



PASTFUTURE
Hello;
My name is Ara . 21 y/o. AHBZ <3 Johorean. addicted to art, photography, music and football.
Shout !
"Don't use this cbox! Just example!
Memory
THANKS FOR BLOGWALKING ^_^ FOLLOW MY IG: ARAQUESERA ^_^ THANKS YOU
  • from girl to girls
  • ALL ABOUT FAMILIA'13
  • sekelip mata
  • Selamat Menyambut Hari Israk & Mikraj (27 Rejab 14...
  • hikmah tiada jodoh
  • akhirnya....
  • miss him
  • 3th
  • bagus ke?
  • a place that i wont forget :')

  • Big Clap!
    Template :Masterly_elmo
    Tutorial : Afiqah Wana Atiqah
    Pictures : We Heart It
    Owner Instagram : Instagram